Управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної

в місті Києві  державної адміністрації

 

 

ЗВІТ

КЕРІВНИКА ДОШКІЛЬНОГО

НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ №127 ЗІ

СПЕЦІАЛЬНИМИ ГРУПАМИ

ПРО СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ ПРОТЯГОМ

2019 – 2020  навчального року

 

червень 2020

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28 січня 2005р. №55, від 23.03.2005р. №178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» як і в попередні роки я, Ракітіна Світлана Василівна, як керівник Дошкільного  навчального закладу №127 зі спеціальними групами  звітую про виконання Плану роботи дошкільного  навчального закладу за 2019-2020 навчальний рік з метою запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальному закладі; утвердження відкритої та демократичної державної-громадської системи управління.

І. Загальні відомості.

Дошкільний навчальний заклад №127 зі спеціальними групами є навчальним закладом, який належить комунальній громаді Святошинського району міста Києва,  розташований за адресою: 03194, м. Київ, бульвар Кольцова 24 – Б. Дошкільний навчальний заклад №127 зі спеціальними групами компенсуючого типу з групами для дітей з порушеннями мови – загальним недорозвиненням мовлення, з порушеннями інтелекту – затримкою психічного розвитку та розумовою відсталістю.

ДНЗ в своїй роботі керується Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Про охорону дитинства”, Конвенцією ООН „Про права дитини” та іншими чинними нормативно – правовими актами.

Основними завданнями ДНЗ є:

– збереження, зміцнення та відновлення психічного, фізичного здоров’я дитини;

– формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

– виховання у дітей любові до Батьківщини, поваги до національних цінностей українського народу та інших націй та народів.

Матеріально-технічна база складається з одного корпусу в приміщеннях якого розташовано 11 груп, музичний та спортивний зали, приміщення харчоблоку, кабінети, пральня. ДНЗ розрахований за проектом на 12 груп. В даний момент працює 11 груп:  7 груп ЗНМ – 71 дитина, 3 групи ЗПР – 34 дітей, група для дітей з розумовою відсталістю – 11 дітей,    всього – 116 дітей.

Станом на 01.01.2020 року у дошкільному навчальному закладі виховується  116  дітей,  з них  28 дітей з інвалідністю, 8 дітей з багатодітних сімей,  1 дитина знаходиться під опікою,  5 дітей з малозабезпечених сімей, 3 дітей, батьки яких є /були учасниками АТО,   а також 1 дитина  батьки, якої є внутрішньо переміщеними особами.

ІІ. Фінансово-господарча діяльність.

Дошкільний навчальний заклад функціонує з листопада 1974 року без капітального ремонту.

Побудований по типовому проекту з відокремленою земельною ділянкою. ДНЗ  разом із земельною ділянкою оточений металевою сітчастою огорожею, яка відремонтована силами працівників дошкільного закладу та батьків. Для кожної вікової групи окремий майданчик на якому знаходиться стаціонарне обладнання для фізичного виховання дітей, гри з піском; тіньові навіси відсутні.

В ДНЗ одне  вільне приміщення,  в якому знаходиться спортивний зал. Стан опалювальної та вентиляційної системи  задовільний.

Система освітлення комбінованого типу, відповідає санітарним нормам.

ДНЗ №127 зі спеціальними групами  фінансується з місцевого бюджета. На 2019 рік був затверджений кошторис  всього на суму 9 666 220,00 грн. 9 658 000.00 загального фонду та 8 220,00 спеціального фонду.

Кошти загального фонду витрачені для сплати: теплопостачання –849 300,00  грн., водопостачання та водовідведення – 32 900,00 грн., електропостачання – 104 200,00 грн., оплата праці – 6 694 500,00 грн., харчування дітей  –  852 200,00 грн., медикаменти – 27 600,00 грн., обладнання та інвентар – 617 200,00 грн., оплата послуг (крім комунальних) – 479 600,00 грн.

Згідно Розпорядження  виконавчого органу Київської міської ради  ( Київської міської державної адміністрації) №634 від 30.05.2017 «Про виконання робіт з капітального ремонту дошкільних навчальних закладів» в листопаді 2017 року в дошкільному закладі були розпочаті роботи з утеплення фасаду ( заміна вікон на металопластикові та обшивка фасаду мінеральною ватою), які тривають до нині.

За рахунок бюджетних коштів в дошкільний заклад  придбано:

Господарчі товари ( відра, швабри, віники,граблі, лопати для снігу, мило госп., мило рідке дитяче, папір туалетний, пральний порошок,  та інші, дезінфікуючі засоби для рук та поверхонь)

та інвентар (обладнання) по ХАССП для харчоблоку.

За депутатські кошти в дошкільний заклад придбано:

Сухий басейн «Веселка» 1 5880,00
Острівець відпочинку 1 4890,00
Ігрова доріжка з фігурами 2 5360,00
Стіл для малювання піском 1 3715,00
Пуф «лежень» 1 3770,00
Пуф «Комфорт» 1 1850,00
М’який модуль «Тунель» 1 3820,00
Килимок масажний 1 1895,00
Гойдалка реабілітаційна 1 4130,00
Обтяжена сенсорна ковдра 1 3380,00
Сенсорна гойдалка підвісна 1 2990,00
Гамак «Капля» 2 5868,00
Гра «Портрет емоцій» 2 3970,00
Обтяжена сенсорна «Гусінь» 1 2740,00

 

За рахунок  благодійної допомоги з грудня 2019 по червень 2020 року:  придбані:

пилосос 1 1799-00
Конструктор Майстер Блок№10 1 325-00
Набір посуду «Іриска» 1 88-75
Іграшка машина «сміттєвіз» 1 71-88
Іграшка машина «екскаватор» 1 65-38
Набір лікаря 1 81-77
Іграшка машина «Бетономішалка» 1 61-50
Набір інструментів 1 56-13
Миски з нержавіючої сталі 10 150-00
Полиця металева  для портомийки 1 250-00
килим 1 2562-00
Крісло безкаркасне  Груша 2 1620-00
Іграшка машина «самоскид» 1 184-98
Крісла-м’ячі 2 1056-00
Кубик угловий куточок 1 5110-00
відро з н/с для миття яєць 1 650-00

Спільними зусиллями педагогічного колективу та батьків були зроблені косметичні ремонти:

харчоблоку,
кабінету логопеда групи №2,
спальної кімнати групи №2,
створена сенсорна кімната для дітей.
За бюджетні кошти відремонтовані

туалетні кімнати груп № 2, №7
місце загального користування закладу.
З листопада 2017 року завдяки спільним зусиллям колективу та батьків запрацював   WEB – сайт дошкільного закладу, над наповненням якого ми продовжуємо працювати.

ІІІ. Освітня робота.

ДНЗ має право здійснювати освітню діяльність за рівнем дошкільної освіти на підставі ліцензії №110018 серія ДОД –П від 16 жовтня 1996 року Головного Управління освіти м. Києва.

В  березні 2015 відповідно до рішення Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради на підставі висновку Київської міської регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів ( наказ від 05 березня 2015 року №65, протокол від 05 березня 2015 року №3) заклад визнано атестованим.

Дошкільний навчальний заклад №127  зі спеціальними групами здійснює освітню діяльність відповідно до Закону України „Про дошкільну освіту”. Колектив закладу втілює в життя державну політику в галузі освіти, а саме: реалізує завдання державної програми  «Дитина» та «Віконечко» (програма  розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років).

Дошкільний заклад працює за річним планом роботи, затвердженим на педагогічній раді, в якому визначені конкретні завдання на новий навчальний рік, зміст, форми та методи роботи. Всі заплановані заходи виконані у повному обсязі та у вказані терміни.

В 2019 – 2020 навчальному році колектив дошкільного закладу поглиблено працював над вирішенням таких завдань:

  • продовжували роботу над формуванням успішної соціалізації дитини, розвитку в неї соціальних потреб,формування соціальних вмінь та навичок;
  • продовжували роботу над  розвитком основ патріотичної свідомості;
  • Продовжували організовувати оптимальне предметно – просторове розвивальне середовище щодо формування навичок безпечної поведінки дошкільників.

Аналізуючи стан роботи освітньої діяльності слід відмітити  плідну роботу вихователів, вчителів –  логопедів та вчителів – дефектологів спеціальних груп: з 34 дітей груп інтенсивної корекції випущено 10 дітей, які зараховані до спеціальних та інклюзивних класів навчальних закладів,     з 71 дитини груп ЗНМ – 26 дітей випущено, а 45 залишені  за віком для подальшої корекції, з 11 дітей в групі  для розумово відсталих дітей  4 випущено.

 

  1. Кадрове забезпечення

В ДНЗ на 30.05.2020  року трудовий колектив складається з                                                                            61 особи, з них: педагогів 35  та 26 технічні працівники. Вакансій: вихователів – 4, вчителів – логопедів 2, вчителів – дефектологів -1, двірник 1.

Освітній рівень:  7 педагогів мають вищу дошкільну освіту, 14 вищу спеціальну освіту,  базову вищу 1, неповну вищу 13.

Кваліфікаційний рівень: 12 педагогів та медична сестра мають „вищу кваліфікаційну категорію”, 5 педагогів мають „ першу кваліфікаційну категорію”,  2 педагоги  мають „другу кваліфікаційну категорію”, 8 педагогів мають звання „вихователь – методист”, 1 педагог має звання

«учитель – методист».

Щороку в дошкільному закладі  проходить атестація педагогічних кадрів відповідно до Закону України  „Про освіту” та  „Типового положення про атестацію педагогічних працівників України”, затвердженого наказом Міністерства освіти України       №930 від 06.10.2010 року та змін і доповнень, затверджених наказом №1473 Міністерства освіти України від 20.12.2011 року.

  1. Методична робота

Педагогічний колектив впродовж кількох років працює над   темою  «Розвиток мовлення дітей з особливими потребами».

Методична робота в ДНЗ проводилась за такими напрямками:

–  підготовка методичних розробок; проведення конкурсів-оглядів;
–  організація та проведення відкритих занять з різних розділів програми;
–  узагальнення та обмін досвідом роботи педагогічних працівників;
–  атестація педагогічних працівників;
Щороку проводяться педагогічні ради:

  2019-2020
Педагогічні ради Кількість засідань 4
Кількість членів 35

 

Колективні форми методичної роботи:

Колективні форми методичної роботи Теми
1.       Семінар  «Мотивація як засіб саморозвитку та самореалізації особистості педагога»
2.       семінар  – практикум для  вихователів інклюзивних груп та вчителів – логопедів Святошинського району «Використання ігор в роботі з дітьми з особливими потребами»

 

4.       Круглі столи Обговорення  шляхів впровадження

програм «Розквіт», «Особлива дитина»

 

Відкриті форми роботи:

  2019-2020
Відкриті заняття, розваги Вихователі 6
Спеціалісти 4

 

Атестація педагогічних працівників

  2019-2020
Атестація педагогічних працівників

 

вихователі 5
спеціалісти 4
керівник 1

 

Курси підвищення кваліфікації:

  2019-2020
Курси підвищення кваліфікації вихователі 3
спеціалісти 5

 

Дошкільний навчальний заклад тісно співпрацює  з педагогічним університетом ім. М.П. Драгоманова і на базі дошкільного закладу проходили практику на посадах вихователів, логопедів та психолога студенти як денної, так і заочної форми навчання.

 VІ. Виховна робота

Робота педагогічного колективу  протягом  навчального  року  була  націлена  на  формування у дітей  системи  цінностей і  національної  свідомості,  розвиток творчої,  всебічно  розвиненої  особистості, залучення   до здорового  способу  життя.

Основною  метою  виховної  діяльності  нашого  колективу  є  створення  оптимального  соціально-культурного  мікроклімату, який  сприяє  творчому саморозкриттю, саморозвитку особистості, дозволяє  їй  легко  освоїтись  у  виховному  просторі,  спонукає  до   діяльності, яка   дозволяє  вступати  в  реальні  відносини з оточуючим  світом.

Реалізація  всіх  напрямків   виховної  діяльності здійснювалась  через  заходи,  передбачені  річним   планом     роботи, які  враховували  особливості  виховання  особистості  та  відображалися у:

–       системі  дошкільних заходів;
–       роботі з  батьківською громадськістю;

Діяльність  педагогічного колективу  була спрямована  на  те, щоб  дитина могла:

–          оволодіти  необхідними  навичками, уміннями, знаннями;
–          розвинути  здібності  вільного  висловлювання;
–          розвивати  власні  здібності;
–          навчитися  радіти  пізнанню;
–          розвивати  свій  емоційний  інтелект ;
–          отримати  необхідну  індивідуальну  педагогічну  підтримку

Взаємодія  з  дітьми  здійснюється  на  основі  особистісно –    зорієнтованого   підходу, що  сприяє  глибокому  вивченню  індивідуальних  особливостей  і  якостей кожної дитини. Спільна  робота  вихователів,вчителів – логопедів, вчителів – дефектологів, музичних керівників, практичного психолога сприяла  підвищенню   рівня  умінь та навичок у спілкуванні  дітей один з одним та  з дорослими.

Педагоги  навчального закладу  працюють  над  формуванням  екологічної  культури. Продовжується акція  «Збережемо планету».

Педагогічним  колективом   приділяється  значна   увага  художньо-естетичному  вихованню  дітей,  сприянню  творчому   розвитку   особистості.

 

VІІ. Охорона праці та безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу.

Робота з охорони праці в дошкільному закладі організована згідно чинного законодавства. Питання охорони праці враховані в повному об’ємі як в колективному договорі, так і в посадових інструкціях, функціональних обов’язках. При прийомі на роботу, згідно ст. 5 Закону України з охорони праці з працівниками проводиться вступний інструктаж; первинний інструктаж проводиться на робочому місці на початку роботи; повторний інструктаж – 1 раз на 6 місяців і 1 раз на 3 місяці – для робіт з підвищеною небезпекою.

В  закладі організовано проведення усіх видів інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності. Дітям інструктажі проводять вихователі. Ведеться журнал обліку і видачі інструкцій. Саме інструктажі і є одним з головних заходів щодо профілактики травматизму. Окремими наказами призначені особи, які відповідають за збереження життя і здоров’я дітей під час освітнього процесу. Наказами затверджені відповідальні за охорону праці,   за стан будівель, за пожежну безпеку. Медичні огляди є одним з важливих видів профілактики і контролю стану здоров’я  співробітників нашого навчального закладу.

Для  підтримання протипожежного стану в  дошкільному закладі    всі приміщення, де перебувають діти забезпечені  перезарядженими вогнегасниками. За рахунок бюджетних коштів отриманий пожежний інвентар:

  • Діелектричні килими, рукавиці, боти
  • Кошма
  • Конусні відра
  • Штикова лопата, сокира
  • Система пожежогасіння
  • Запірний вентиль

 

Всі приміщення закладу обладнані автоматичною пожежною сигналізацією.

Протягом навчального року в дошкільному закладі  травми під час  освітнього процесу  серед дітей відсутні. Зареєстровано два випадки травмування працівників закладу внаслідок власної необережності.

 VІІІ. Контроль за організацією освітнього процесу

Особливо пильну увагу приділяю розділу «Вивчення стану організації життєдіяльності дітей», а саме відслідковую особисто та корегую роботу свого заступника щодо виконання всіх видів всебічного контролю за основними напрямками роботи педагогічного колективу. Згідно плану роботи дошкільного закладу були перевірені

– стан підготовки колективу до нового навчального року;

– стан формування соціальних вмінь та навичок;

– стан роботи з ознайомлення з українською культурою та звичаями;

– стан  використання предметно – просторового середовища для формування навичок безпечної поведінки;

– організація освітньої роботи в  групі для дітей із загальним недорозвиненням мовлення №6.

Всі зауваження та методичні рекомендації, висловлені у Довідках за підсумками перевірок, були опрацьовані та обговорені на педагогічних радах та зборах трудового колективу.

 

 ІХ. Медичне обслуговування та харчування  дітей.

Медичне обслуговування учасників освітнього процесу (дітей та співробітників) здійснюється штатною медичною сестрою Сидоренко Валентиною Володимирівною. Пріоритетними напрямками роботи є агітація та пропагування здорового способу життя, соціальна адаптація дітей з особливими потребами. З цією метою систематично проводяться спортивні та оздоровчі заходи, ранкова та гігієнічна гімнастики; здійснюється організація та контроль за проведенням профілактичних щеплень та оздоровчих заходів під час епідемій та сезонного загострення інфекційних хвороб. Для зміцнення здоров”я та підвищення імунітету діти отримують вітаміни, свіжі фрукти, соки.

Аналіз захворюваності дітей свідчить про те, що вжиті заходи дали позитивні результати:  в цілому через хворобу пропущено 397 днів, що складає 3,48 дітоднів на дитину. Це на 2,13 менше ніж в 2018 році. В 2019 році в дошкільний навчальний заклад прийшло  26 нових дітей  в спеціальні групи (діти в спецгрупах ослаблені, повільно адаптуються до умов дошкільного закладу).В зв’язку зі зміною форми медичних документів для зарахування дитини в дошкільний заклад інформація про групи здоров’я дітей дошкільного закладу – відсутня.

В цілому по дошкільному закладу найбільше діти хворіли на ГРВІ – 304 дітодня, що на 278 дітодня менше ніж в 2018 році. В порівнянні з минулим 2018 роком зменшилась кількість  захворювань застудного характеру, отити, ангіни – до 53 дні (в 2018 році –  73 дні),   кількість днів пропущених через крапельні інфекції збільшилась  на 5 днів і становить  35 днів в 2019 році.    Через алергії, дерматити, хронічні захворювання шлунково – кишкового тракту  пропущено 5 днів.

В дошкільному навчальному закладі в 2019 році травми під час освітнього процесу відсутні.

Незважаючи на зусилля колективу дати дітям валеологічні знання, діти мало думають над збереженням власного здоров”я, тому і в новому навчальному році колектив продовжить працювати над загартуванням дітей, збагаченням їхніх знань про власне тіло.

Харчоблок ДНЗ забезпечений холодильним та технологічним обладнанням в достатній кількості та відповідає санітарно-гігієнічним вимогам та правилам, про що свідчать акти Держпродспоживслужби. У  дошкільному навчальному закладі безоплатне 4-х разове  харчування.

Відповідно до ст.35 Закону України „Про дошкільну освіту”, керуючись  Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 5 травня 2006 року за №523/12397, в дошкільному закладі організовано харчування дітей за відповідними нормами. Вихователі постійно ведуть роботу щодо формування культури харчування.

 

Х. Соціальне забезпечення

Протягом 2019 – 2020 н. р. адміністрація закладу  тісно співпрацювала з соціальними службами, службою у справах дітей Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації по виявленню дітей, які перебувають в складних умовах проживання.        Постійно ведеться спостереження  за дітьми, які перебувають в складних умовах проживання, дітьми з інвалідністю. У 2019-2020 навчальному році кількість дітей які, мали соціальний правовий захист становить:

  • діти під опікою – 1
  • діти з інвалідністю –  28
  • діти з багатодітних сімей – 13
  • діти учасників АТО ( мобілізованих) – 3
  • діти – чорнобильці – 0
  • діти внутрішньо переміщених осіб – 1

Для підтримки дітей та сімей, які  перебувають у складних умовах проживання активно  долучаються спонсори. Так, працівники третього регіонального управління Київського регіону УКРСИББАНКу забезпечили наших дітей подарунками до Дня Святого Миколая, на Новорічну виставу діти безоплатно отримали новорічні квитки.

 

 ХІ. Робота з батьками, громадськістю

Адміністрацією та вихователями ДНЗ, ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці:

– батьківські посиденьки;

— індивідуальні консультації різних спеціалістів;

– виготовлення саморобок на виставки разом з дітьми;

– залучення батьків до активної участі у проведенні різноманітних дитячих свят та розваг;

– створення для представників батьківської громади комітетів групи у Viber;

– постійно діюча виставка дитячих робіт в холі дошкільного закладу;

– висвітлення інформації про заходи,які відбуваються в дошкільному закладі на сайті закладу.

Одним із напрямків роботи керівника навчального закладу є робота зі зверненнями громадян. Робота зі зверненнями громадян в ДНЗ № 127 зі спеціальними групами ведеться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Протягом 2019/2020 н.р. до мене, як керіника закладу  було два письмових звернення та 70 усних.

Кількість звернень за змістом питань склала:

 

№ з/п Зміст питання Індекс Кількість
1 Влаштування дітей в заклад 170 3.2 6.3 70
2 Поліпшення матеріально-технічної бази. Ремонтні роботи 170 3.1. 6.2.
3 Педагогічна діяльність педагогів 170 3.3 .6.2

170 3.3. 6.3

1

 

4 Інші (допомога дитині в складній життєвій ситуації, порушення прав батьків, порушення прав дитини, проходження практики) 170 3.2. 6.3.

170. 3.2. 6.2

 

170  3.3. 6.2.

 

 

 

1

 

5 Всього 72

Усі порушені питання вирішені

 

З метою створення сприятливих умов для здійснення корекційно – освітньої  роботи щодо дітей з особливими потребами бачу такі напрями і завдання діяльності навчального закладу на 2020-2021 навчальний рік:

  1. Впроваджувати у навчальний процес електронні програмні засоби навчання, працювати в напрямку підвищення комп’ютерної грамотності педагогічного колективу.
  2. Забезпечувати перепідготовку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
  3. Застосовувати енерго – і теплозберігаючі технології з метою економії витрат бюджетних коштів  та енергоресурсів.
  4. Зміцнювати матеріально-технічну базу дошкільного навчального закладу шляхом залучення різних джерел фінансування.

В цілому робота педагогічного колективу ДНЗ була злагодженою.